logo
فروشگاه ساری الکترونیک
فروشگاه ساری الکترونیک

خبر آزمایشی 2

احتمالا وقتی به دوستانتان بگویید  قصد خرید لپ‌تاپ برای بازی دارید، با نظر کارشناسانه آن‌ها مواجه می‌شوید. برخی به شما می‌گویند قید لپ‌تاپ گیمینگ را بزنید و به ‌جای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر که خود را «پی‌سی گیمر» می‌دانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپ‌تاپ‌ گیمینگ پیش روی‌ شما قرار می‌دهند و خرید یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ را گزینه صحیح می‌دانند.

درنهایت، حرف هیچ‌کدام از آن‌ها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفته‌اید و دلایل خاص خودتان را برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید. سؤال مهم این است که چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی را می‌توانیم گران‌ترین رسته از لپ‌تاپ‌ها بنامیم. اگر قیمت لپ ‌تاپ ‌های موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند.

مهم‌ترین فاکتور انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ، «کارت گرافیک» است

برای یک «پی‌سی گیمر»، شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب کرده، فقط یک ‌چیز مهم است: کارت گرافیک! در نهایت این کارت گرافیک است که مشخص می‌کند چه بازی‌هایی را با چه کیفیتی می‌توانید اجرا کنید؛ بنابراین هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید پیش از هر چیز به کارت گرافیک دستگاه توجه کنید. به هیچ‌وجه به سراغ لپ‌تاپ‌هایی که کارت گرافیک جدا ندارند و از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده می‌کنند نروید؛ چراکه در این صورت فقط می‌توانید بازی‌های قدیمی را در پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

پس به‌عنوان یک قاعده کلی، بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی، مدلی است که توانمند‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی را به‌ همراه داشته باشد. در مراحل بعدی به سراغ کیفیت بهتر نمایشگر، رم بیشتر و پردازنده مرکزی قدرتمندتر بروید.

ایسوس FX503VD

موضوع مهمی که باید در مورد لپ‌تاپ مخصوص بازی، به‌خصوص مدل‌های قدرتمند و گران‌قیمت بدانید این است که این مدل‌ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند و به اصطلاح به آن‌ها Desktop Replacement می‌گویند. این لپ‌تاپ‌ها سنگین هستند و باتری آن‌ها شارژدهی ضعیفی دارد. به احتمال زیاد مجبور می‌شوید همیشه از آداپتور برق آن‌ها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل ‌حمل» بودن آن‌ها حساب نکنید.

مشخصه‌های اصلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی

  • بهره‌مندی از پردازنده‌های توانمند
  • تجهیز به توانمند‌ترین پردازنده‌های گرافیکی
  • استفاده از حافظه SSD در کنار حافظه حجیم HDD 
  • نمایشگر با رزولوشن و نرخ‌ تازه‌سازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ‌ها
  • طراحی زمخت (به دلیل تعبیه‌ی سیستم‌ خنک‌کننده‌ی قوی)
  • زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB
  • عمر باتری بسیار اندک 
  • وزن زیاد و قابلیت حمل پایین

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به دلیل بهره‌مندی از CPU و GPU توانمند، برای اموری مانند کاربری‌های سنگین ویرایش ویدئو و انجام محاسبات مهندسی هم گزینه‌ی مناسبی به ‌شمار می‌روند؛ اما ایده‌آل نیستند و اگر بازی بخشی از کاربری‌تان به شمار نمی‌رود، گزینه‌های بهتری با توان پردازشی بالا وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. با زومیت همراه شوید.


بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان (اقتصادی)

شاید برایتان جالب و البته ناراحت‌کننده باشد که بدانید درحال‌حاضر برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ باید حداقل حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه کنید؛ البته حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. در بازه کمتر از ۳۰ میلیون تومان، اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ از سری کارت‌های گرافیک GeForce GTX 1650 بهره می‌برند؛ کارت‌هایی که این روزها به حداقلِ لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل شده‌اند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ در این بازه قیمتی، برای اجرای بازی‌ کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی متوسط و رزولوشن Full HD عرضه می‌شوند؛ البته برای رسیدن به نرخ مطلوب ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی‌های سنگین، باید تنظیمات گرافیکی را روی حداقل قرار دهید.‌

ایسوس TUF مدل F15

بهترین لپ تاپ های گیمینگ | ایسوس TUF F15

ایسوس TUF F15 یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی بازار محسوب می‌شود. پیشوند TUF که مخفف The Ultimate Force (به ‌معنی نهایت نیرو) است، به محصولات گیمینگ رده اقتصادی ایسوس اشاره می‌کند. شاید موضوع «به‌صرفه ‌بودن» در مورد قیمت دلاری آن صحیح باشد؛ ولی در ایران باید نزدیک به ۳۰ میلیون تومان برای خرید این لپ‌تاپ هزینه کنید. از نظر مشخصات فنی، ایسوس کارت گرافیک GTX 1650 Ti  با ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی را برای این سری در نظر گرفته است که با پردازنده نسل دهم Core i5 همراهی می‌شود. علاوه بر سخت‌افزار مناسب، ظاهر ایسوس F15 با نورپردازی زرد و نارنجی که نماد برند TUF محسوب می‌شود، توجه گیمرها را به خود جلب می‌کند.

دیدگاه‌ها (1)

*
*

    پاندا لرن پاسخ

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.